• Categories
  • Modelowanie pojęć matematycznych

The Symbol : 9788378659402
26.00
opak To the virus Vault
Reviews
Shipping within Right away
Shipping price The Lack Of
The Availability Of 4 opak
EAN 9788378659402

Orders by phone: 501-031-535

Leave your phone
W książce znajdują się opisy, w jaki sposób można wprowadzać i kształtować niektóre matematyczne pojęcia, w jaki sposób "robi się" to w szkole (pokazujemy fragmenty szkolnych podręczników) i jak wyglądają formalne matematyczne definicje tych pojęć. Odwołujemy się do podstawy programowej matematyki, czyli bardzo ważnego dokumentu, określającego jakich zagadnień z matematyki powinno się uczyć w szkole.
Książka powstała na podstawie materiałów do wykładów Modelowanie wybranych pojęć matematycznych prowadzonych w latach 2011-2016 dla studentów sekcji nauczycielskiej w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. Przed niektórymi wykładami pytano studentów (w formie ankiety), co wiedzą np. o liczbach rzeczywistych, o pojęciu pola figury płaskiej, o funkcjach ciągłych; wyniki tych ankiet są niepokojące - wiedza przyszłych nauczycieli matematyki na temat istoty pojęć, które będą wprowadzać w szkole jest płytka (niektóre odpowiedzi studentów przytaczam). Można zapytać, czy taka głębsza wiedza jest im potrzebna? Podobne, raczej retoryczne pytanie, można zadać przyszłym lekarzom. Po co lekarzowi podstawowej opieki medycznej wiedza na temat komórki, genów itp. Uważamy jednak, że fundamentalna wiedza jest jednak niezbędna, zwłaszcza przyszłym nauczycielom matematyki; na ogół nie tworzą oni matematyki, ale, omawiając, kształtując pojęcie matematyczne w szkole warto sięgać do jego matematycznych podstaw.
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor Piotr Zarzycki
Rok wydania 2019
Oprawa broszurowa
Stron 176
There is currently no comments or ratings for this product.
The Signature Of The
Email
Ask a question