
Satysfakcja z pracy
Monografia dotyczy aktualnych i ważnych zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i ma charakter teoretyczno-badawczy. Autorzy dokonali diagnozy oraz pogłębionej analizy psychospołecznych uwarunkowań funkcjonowania osób w miejscu pracy.
W literaturze pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej czy z zakresu zarządzania istnieją liczne badania, dostępne diagnozy dotyczące psychospołecznych uwarunkowań funkcjonowania osób w miejscu pracy w różnych obszarach rzeczywistości społecznej i zawodowej. W niniejszej publikacji skoncentrowano się na odczuwaniu satysfakcji dwóch grup zawodowych, zaliczanych do zawodów zaufania społecznego: nauczycieli i policjantów. Wybrano te dwie grupy zawodowe, ponieważ uznano, że to one w decydujący sposób oddziałują na społeczeństwo w odniesieniu do jego funkcjonowania zarówno w teraźniejszości, jak i przyszłości, w poczuciu bezpieczeństwa egzystencjalnego, życiowego, a także w perspektywie rozwoju i zmiany, zagwarantowanej przez samą istotę procesu edukacji. Nauczyciele i policjanci szczególnie troszczą się o społeczeństwo, o obywateli, wynika to bowiem z samej istoty i misji wykonywanego przez nich zawodu [...]
Książka składa się z sześciu głównych rozdziałów, opatrzonych, jak przystało dla tego typu publikacji, Wstępem i Podsumowaniem. Satysfakcja z pracy rekomendacje do zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział pierwszy dedykowano zagadnieniu satysfakcji z pracy. Odniesiono się w nim między innymi do definicyjnego ujęcia tej kategorii, modeli satysfakcji zawodowej oraz determinant. W rozdziale drugim skoncentrowano się na opisie kategorii resilience. Wyjaśniono w nim etymologię tego terminu, jego definicyjne ujęcia, przedstawiono pojęcia powiązane z koncepcją resilience oraz zaprezentowano krótkie odniesienie do badań. Następnie omówiono pojęcie samooceny, jej wymiary oraz badania dotyczące zawodu nauczyciela. Nawiązano również do zagadnienia umiejscowienia kontroli (LOC), zaprezentowano definicje, typy i wskazano na znaczenie dla rozwoju człowieka.
Rozdział piąty zawiera metodologiczne założenia przeprowadzonych badań. Badania zrealizowano w paradygmacie ilościowym. Zgodnie z zasadami projektu badawczego dla tego paradygmatu określono przedmiot, cele badań, problemy badawcze, hipotezy, a także scharakteryzowano metody i narzędzia badawcze, a także przebieg badań i badane grupy. W kolejnych trzech rozdziałach (46) zaprezentowano relacje z badań zgodnie z przyjętą chronologią założeń i opisów teoretycznych oraz założeń projektu ujętych w opisie metodologicznym. W podsumowaniu zaakcentowano znaczenie badań nad satysfakcją zawodową pracowników zawodów zaufania społecznego dla efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim na rzecz podnoszenia jakości życia i pracy osób wykonujących zawód nauczyciela i policjanta.
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys