
Uczuciowe przedszkolaki. Emocje w sytuacjach cz.1
Zawartość zestawu:
- książeczka z 40 opowiadaniami oraz zadaniami i instrukcją,
- 40 obrazków związanych z opowiadaniami oraz pytania,
- 4 dwustronne karty z buźkami symbolizującymi emocje,
- 4 dwustronne karty z twarzami dzieci przestawiającymi emocje,
- 40 dwustronnych kółek z twarzami dzieci i kolorami emocji,
- kolorowanka.
Emocje w sytuacjach. Część 1. to pierwszy zestaw pomocy z serii Uczuciowe przedszkolaki. Seria przeznaczona jest do rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz umiejętności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Mogą z niej korzystać dzieci starsze oraz dzieci z niepełnosprawnościami.
Pomoc może być wykorzystywana w pracy terapeutycznej indywidualnej i grupowej, na zajęciach edukacyjnych w przedszkolu i nauczaniu początkowym, a także jako forma zabawy w domu. Szczególne zastosowanie znajdzie w terapii psychologicznej i pedagogicznej oraz na Treningu Umiejętności Społecznych.
Z zestawu mogą korzystać psycholodzy, pedagodzy, terapeuci TUS, nauczyciele wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, opiekunowie i rodzice.
Dzięki pomocy można rozwijać u dzieci różne funkcje i umiejętności.
Sfera emocjonalno-społeczna:
- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji,
- świadomość występowania różnych emocji w jednym czasie,
- świadomość różnic w przeżywaniu takich samych lub podobnych sytuacji u różnych osób,
- empatyczne postrzeganie przeżyć bohaterów,
- rozmawianie o emocjach,
- umiejętność oceny natężenia podstawowych emocji,
- rozmawianie o trudnych wydarzeniach,
- konstruktywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- empatia, wrażliwość na problemy innych i chęć pomagania,
- umiejętność przyjmowania prostych ról,
- naśladownictwo i działania naprzemienne,
- komunikacja.
Sfera poznawcza:
- myślenie sytuacyjne, przyczynowo-skutkowe, logiczne,
- wyobraźnia,
- aktywne słuchanie,
- rozwijanie słownika biernego i czynnego,
- rozumienie prostych zdań, pytań i poleceń,
- umiejętność wypowiadania się,
- percepcja wzrokowa i słuchowa,
- orientacja przestrzenna,
- pamięć,
- koncentracja uwagi,
- grafomotoryka.
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys