Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np. jak gąsienica przeistacza się w motyla) i nauczy zachowania w niektórych sytuacjach (np. dbania o czystość środowiska, bezpieczeństwa na drogach). Pomoże również poznać niektóre zawody (np. strażak) i efekty ludzkiej pracy (np. miód, mleko).plansze: 21 kolorowych kartdodatki: plastikowe kieszonki
Wydawnictwo:
Harmonia
Oprawa:
teczka