- Categories
-
Dla dobra szkoły i "dla dobra służby"
The Symbol :
9788377849019
45.60
Reviews | |
Shipping within | Right away |
Shipping price | The Lack Of |
The Availability Of | 3 opak |
The bar code | |
EAN | 9788377849019 |
Orders by phone: 501-031-535
Leave your phone |
Wybór problematyki badań został podyktowany zainteresowaniami naukowymi autorki. Celem podjętych analiz było poznanie sytuacji nauczycieli szkół średnich ogólnokształcących w dwudziestoleciu międzywojennym, widzianej z perspektywy reprezentujących ich interesy organizacji nauczycielskich. Chodziło zwłaszcza o zaprezentowanie stanowiska niemal zupełnie pomijanego w literaturze przedmiotu Związku Zawodowego Nauczycielstwa Polskich Szkół Średnich, gdyż poglądy i działania przedstawicieli drugiej z organizacji Towarzystwa Nauczycieli Szkół średnich i Wyższych doczekały się już pewnych opracowań. Zgodnie z założeniem i problematyką zaznaczona w tytule rozprawy podstawowym źródłem analiz był materiał zawarty w czasopismach związkowych. Ważną pozycję stanowiły dokumenty normatywne (ustawy i rozporządzenia), wydawane przez władze ministerialne. Określały one kierunek działania władz oświatowych, a jednocześnie wyznaczały obszar dążeń organizacji nauczycielskich, walczących o zabezpieczenie interesów swych członków. Na podstawie analizy zgromadzonego materiału badawczego przedstawiono najważniejsze problemy nauczycieli na tle sytuacji w szkolnictwie w dwudziestoleciu międzywojennym. Ukazano różnice w podejściu redakcji i publicystów omawianych czasopism do kluczowych zagadnień, dotyczących ustroju szkolnictwa i sposobów zabezpieczenia materialnego nauczycieli.
Wydawnictwo | UMCS |
Autor | Barbara Kalinowska-Witek |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | broszurowa |
Stron | 432 |
Format | 17x24 cm |
There is currently no comments or ratings for this product.