NIE PRZEGAP OKAZJI I ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTER JUŻ DZIŚ! OFERUJEMY 5% RABATU! Timer
![Dzieci i zdrowie. Wstęp do childhood studies T.1-2 Dzieci i zdrowie. Wstęp do childhood studies T.1-2](/images/edukamp2/1855000-1856000/Dzieci-i-zdrowie-Wstep-do-childhood-studies-T-1-2_%5B1855380%5D_480.jpg)
No goods
Dzieci i zdrowie. Wstęp do childhood studies T.1-2
The Availability Of :
0
opak
Enter your email
28.50
Orders by phone: 501-031-535 Leave your phone
Shipping price :
The Lack Of
EAN :
9788364363979
Chcąc przekazać dzieciom, w jaki sposób zostały zrozumiane ich opowieści, autorki stworzyły wersję dla dzieci książki, która pierwotnie została przeznaczona dla dorosłych. A dzieci ją zilustrowały.
Opowieści dzieci o zdrowiu, chorobie i cielesności mówią jednocześnie o tym, jak postrzegają one inne kategorie społeczne świata dorosłych kiedy na przykład dyskurs o zdrowym człowieku łączy się w dziecięcych opowieściach z dyskursem moralnym: człowiek zdrowy to człowiek dobry.
Dyskurs publiczny, mimo deklaratywnych postulatów uznania wartości dzieci jako pełnoprawnych członków społeczności, w praktyce nieustannie sprowadza je raczej do biernych odbiorców dorosłej wiedzy, opieki i władzy. Prowadzenie badań z dziećmi w duchu childhood studies to obok etycznej uważności również kwestia przyjęcia perspektywy dziecięcego sprawstwa, uznania dzieci za kompetentnych aktorów społecznych, ekspertów w światach swoich codziennych doświadczeń, aktywnych w procesach nadawania znaczeń i eksplorowania społecznej rzeczywistości. Przyjęcie perspektywy childhood studies oznacza nie tylko wiarę w sprawczy potencjał dzieci uznanych za aktywnych aktorów społecznych, ale także idący za nią nakaz etyczny takiego prowadzenia badań, które dziecięce refleksje i doświadczenia stawia w centrum.
Z recenzji Mai Brzozowskiej-Brywczyńskiej
Wydawnictwo:
Oficyna Naukowa
Autor:
Magdalena Radkowska-Walkowicz, Maria Reimann
Rok wydania:
2018
Oprawa:
broszurowa
Stron:
400