
Kompetencje relacyjne w edukacji
Książka Jespera Juula i Helle Jensen to suma doświadczeń dwojga duńskich pedagogów i terapeutów na temat kompetencji relacyjnych. Według autorów stanowią one konieczne uzupełnienie narzędzi każdego nauczyciela, nauczycielki, tutora, wychowawczyni, dyrektorki szkoły lub przedszkola. W swojej książce zawarli oni zarówno teorię, jak i bogactwo przykładów ilustrujących, jak osoby pracujące z dziećmi mogą zadbać o ich integralność i poczucie własnej wartości, nie rezygnując przy tym z własnej przywódczej roli w grupie czy klasie.
Kompetencje relacyjne to umiejętność patrzenia na relacje w nowy sposób. Są one wyrazem woli zmiany paradygmatu wychowania z ideału posłuszeństwa na ideał odpowiedzialności. Zawiera się w nich także umiejętność zadbania o integralność i autentyczność osób dorosłych w kontaktach z dziećmi czy innymi osobami dorosłymi oraz nowe postrzeganie odpowiedzialności osobistej.
Wspólnym mianownikiem kompetencji relacyjnych jest idea równej godności, która mówi, że potrzeby dorosłych i dzieci są jednakowo ważne. Werbalne i niewerbalne reakcje dzieci i nastolatków należy traktować równie poważnie jak słowa i zachowanie dorosłych. Tylko w ten sposób można stworzyć dobre środowisko do nauki i rozwoju dla uczniów i uczennic oraz satysfakcjonujące środowisko pracy dla nauczycielek i nauczycieli.
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys