Mistrz Baśni - pierwsza przygoda
Oto starter, czyli demonstracyjna wersja gry fabularnej Mistrz Baśni. Przedstawione w nim zasady gry oraz jeden scenariusz do rozegrania pozwolą Ci zdecydować, czy nasza gra jest dla Cebie i Twoich dzieci!
Wyobraź sobie, że jesteś bohaterem lub bohaterką. Odważnym rycerzem, mądrą czarodziejką, ciekawskim podróżnikiem czy złotowłosą pieśniarką. Prowadzisz swoją drużynę ku nowemu wyzwaniu. Przemierzacie magiczny, baśniowy świat. Odkrywacie zapomniane ruiny, rozwiązujecie zagadki, poznajecie tajemnice i spotykacie przerażających przeciwników. Brzmi to, jak dobra książka lub gra komputerowa? Jesteś blisko. Siadacie przy wspólnym stole. Janek, Kasia, Mateusz i Ola. Każde z Was wybiera bohatera, nadaje mu imię i zapisuje je w tzw. karcie postaci. Od teraz będziecie używać imion, które właśnie wymyśliliście. Stajecie się herosami i zaraz przeżyjecie niezwykłą przygodę!
Mistrz Baśni to rodzinna gra fabularna, posiadająca walory edukacyjne i ucząca rozwiązywania konfliktów bez przemocy.
Prowadzący grę, czyli Mistrz Baśni, rozpoczyna opowieść. Opowiada o smokach mieszkających w latającym zamku. O szczurach, które się w nim zalęgły i o złym Czarnoksiężniku. Mówi też o Niewidzialnej Królowej, na którą wiele lat temu rzucono klątwę. Ona potrzebuje Waszej pomocy. Czy przyjmiecie to wyzwanie?
Prowadzenie gry fabularnej wygląda podobnie jak opowiadanie bajki, tyle że słuchacze nie leżą grzecznie w łóżkach, ale siedzą przy wspólnym stole i reagują na Twoją opowieść. Tworzą wyjątkowych bohaterów i kierują ich poczynaniami w ramach wspólnie tworzonej historii. Podczas gry mają okazję:
- dyskutować z postaciami w grze, w które wciela się Mistrz Baśni,
- uczyć się pracy zespołowej,
- podejmować samodzielne decyzje,
- rozwijać inteligencję i wyobraźnię,
- używać rzeczowych argumentów,
- rozwiązywać problemy bez użycia przemocy,
- odkrywać swoje mocne i słabe strony,
- ćwiczyć pamięć, liczenie i rysowanie,
- wymyślać i opowiadać własne historie,
- wykazywać się empatią i współczuciem,
- czerpać wartościowe wzorce zachowań,
- budować głęboką relację z prowadzącym grę,
- uczyć się jak radzić sobie z porażką,
- nabierać pewności siebie.