Wstęp:
W ostatnim trzydziestoleciu budowana jest w Polsce sieć autostrad i dróg ekspresowych, modernizowane są linie kolejowe oraz układy komunikacyjne miast. W tym okresie zbudowaliśmy znaczną liczbę nowatorskich i udanych architektonicznie konstrukcji, które, co jest naturalne, przewyższyły osiągnięcia poprzednich epok. Sytuacja ta, porównywalna z okresem budowy linii kolejowych w drugiej połowie XIX wieku, spowodowała wielki rozwój inżynierii mostowej w Polsce.
To u nas powstały dwa największe mosty typu ekstradosed w Europie (w Kwidzyniu i Ostródzie), oraz nowatorskie konstrukcje zespolone i łukowe. Coraz częściej do Polski przyjeżdżają specjaliści z zagranicy by obejrzeć polskie mosty.
Można uznać, że podstawowe potrzeby zostały już w dużej mierze zaspokojone, więc powinniśmy budować rozważnej, zwracając większą uwagę na ochronę środowiska i krajobrazu.
Tym problemom poświęciliśmy 15-tą edycję Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe.
Pragnę w tym miejscu, w imieniu Komitetu Organizacyjnego, podziękować Autorom za przygotowanie referatów, Komitetowi Programowemu za merytoryczną ocenę zgłoszonych prac oraz Sponsorom za wsparcie finansowe.
Uczestnikom Seminarium życzę, aby treści prezentacji oraz wzajemnych spotkań były pomocne w działalności zawodowej i naukowej w obszarze inżynierii mostowej.
Wydawnictwo:
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
Autor:
praca zbiorowa
Rok wydania:
2019
Oprawa:
twarda
Stron:
496
Format:
17x24,2 cm
Manufacturer details
ATENEUM M. KOGUT, A. ZEGIEL SPÓŁKA KOMANDYTOWA
ul. Półłanki 12C
30-740 Kraków
Poland
730260740 CerCE|Zgodne z EN-71
[email protected]