Nadmierna masa ciała konteksty psychospołeczne...

The Symbol : 9788322621813
The Availability Of : 25 opak
23.39
22.22 price with code : EDUKAMP
opak
Orders by phone: 501-031-535 Leave your phone
Shipping within : Right away
Shipping price :
The Lack Of
EAN :
9788322621813

Opracowanie jest próbą zdiagnozowania znaczenia nadmiernej masy ciała dla zdrowia i psychospołecznego funkcjonowania człowieka. Przedstawia sposoby definiowania, diagnozowania, rozpowszechnienia i uwarunkowań zjawiska ze szczególnym uwzględnieniem potencjalnego wpływu kultury masowej i stylu życia, jako głównych determinantów nadmiernej masy ciała. Konsekwencje i znaczenie nadwagi i otyłości dla jakości życia człowieka zostały omówione z perspektywy jego funkcjonowania psychospołecznego, przez odwołanie się do doświadczeń osób z nadmierną masą ciała. Starano się także podkreślić rolę Internetu jako narzędzia i źródła wsparcia dla osób z nadwagą i otyłością. Książka może przyczynić się do zwrócenia większej uwagi na problemy osób z nadwagą i otyłością, u podstaw których niejednokrotnie leżą negatywne doświadczenia społeczne związane z wyglądem jednostki. Ponadto, na gruncie pedagogiki, może przyczynić się do podejmowania na różnych szczeblach edukacji zagadnień związanych nie tylko ze zdrowym stylem życia, ale również znaczeniem postawy nietolerancji i uwrażliwianiem na potrzebę akceptacji. Autorka prezentuje też własną propozycję oddziaływań profilaktycznych i edukacyjnych ukierunkowanych na promowanie zdrowego stylu życia oraz postawy tolerancji wobec innych osób, co realizowane jest w środowisku szkolnym i może znaleźć zastosowanie w codziennej praktyce edukacyjnej. Praca adresowana jest do pedagogów, nauczycieli i dyrektorów szkół oraz do studentów pedagogiki. W sposób szczególny może przyczynić się do podniesienia świadomości wychowawców, z jakimi problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym zmagają się na co dzień wychowankowie z nadwagą/otyłością, i do podejmowania działań ukierunkowanych na promowanie zdrowego stylu życia oraz tolerancji wobec innych uczniów. Ponadto, niewątpliwym atutem niniejszej publikacji jest nowatorskość podejmowanego tematu. Karina Leksy, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogika; pedagog społeczny, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zainteresowania naukowo-badawcze Autorki związane są z pedagogiką społeczną, pedagogiką zdrowia oraz edukacją i promocją zdrowia. Autorka/współautorka czterech pozycji książkowych i licznych artykułów opublikowanych w pracach zbiorowych oraz polskich i zagranicznych czasopismach naukowych. Jest członkinią Zespołu Pedagogiki Społecznej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Schools For Health In Europe Research Group oraz międzynarodowych sieci naukowo-badawczych: COVID-HL, International Union for Health Promotion and Education (IUHPE).

Parameters :
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Autor:
Karina Leksy
Rok wydania:
2013
Oprawa:
broszurowa
Stron:
184

Safety Information

For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended

It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.

 

CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys

 

For children over 3 years of age

 

It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys

There is currently no comments or ratings for this product.
Ask a question
The Signature Of The :
Email :
Ask a question :