
O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach..
Książka jest kontynuacją rozważań i prezentacji wyników badań, które Autorka przedstawiła w poprzedniej publikacji - tomie noszącym tytuł Doświadczenia społeczne w przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości (Cieszyn-Toruń 2013, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ, Wydawnictwo Adam Marszałek). Obie książki są w dużej mierze oparte na rezultatach obszernych, wielozmiennowych badań przeprowadzonych w kilku środowiskach akademickich - różniących się pod względem lokalizacji (centrum - pogranicze kraju) i potencjału społeczno-gospodarczego. O ile jednak w tomie wcześniejszym dominują wątki dotyczące nabywania doświadczeń i uczenia się w różnych sytuacjach społecznych, które mają miejsce poza społecznością akademicką i nie są intencjonalne z punktu widzenia procesu kształcenia nauczycieli, to w tym tomie eksponowane są zagadnienia związane właśnie z intencjonalną edukacją nauczycieli. W ten sposób - łącznie w obu tomach - otrzymujemy w miarę możliwości wielostronne ujęcie doświadczeń społecznych studentów (przyszłych nauczycieli) i obraz różnych uwarunkowań przygotowania zawodowego badanych osób.
Wyniki badań zawarte w tym tomie - jak już wspomniałem - przynoszą sporo informacji o edukacji nauczycielskiej, a w tym o przygotowaniu nauczycieli do pracy w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Jest to materiał dający wiele do myślenia i stanowiący zachętę do zmian w treściach i metodach (szerzej - w modelu) kształcenia nauczycieli. Na podstawie dokonanych diagnoz oraz analizy obszernej literatury Autorka przedstawia propozycję modelu wielostronnego przygotowania nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości. Takie potraktowanie spraw edukacji nauczycielskiej wydaje się właściwe i bardzo potrzebne - zgodnie z krytyczno-kreatywnym ujmowaniem rzeczywistości edukacyjnej i dążeniem do poszukiwania pozytywnych rozwiązań problemów społecznych (także zatem edukacyjnych). W sumie - przekazywana do rąk Czytelników książka jest opracowaniem wzbogacającym wiedzę z zakresu pedeutologii i edukacji międzykulturowej, a także innych obszarów pedagogiki - jako dyscypliny nauki - i edukacji - jako obszaru życia społecznego.
Fragmenty przedmowy prof. zw. dra hab. Tadeusza Lewowickiego
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys