
W książce między innymi:
Rozdział I
ONTOLOGICZNE I EPISTEMOLOGICZNE PODSTAWY INGARDENOWSKIEGO PROGRAMU BADAŃ
§ 1. Czym jest ontologia
§ 1.1. Idee
§ 1.2. Jakości idealne
§ 1.3. Istota bytu
§ 2. Rodzaje ontologii
§ 2.1. Ontologia egzystencjalna
§ 2.2. Ontologia formalna
§ 2.3. Ontologia materialna
§ 3. Związki ontologii z metafizyką, epistemologią i językiem
§ 3.1. Ontologia a metafizyka
§ 3.2. Ontologia a epistemologia
§ 3.3. Ontologia a język
§ 4. Ograniczenia ontologii Ingardena
§ 4.1. Ograniczenia ontologii egzystencjalnej
§ 4.1.1. Idee(I) a świat realny
§ 4.1.2. Idee(I) a jakości idealne
§ 4.1.3. Zawieszenie prawa wyłączonego środka i prawa niesprzeczności
§ 4.1.4. Problem istnienia
§ 4.2. Ograniczenia ontologii formalnej
§ 4.3. Ograniczenia ontologii materialnej
§ 4.4. Ograniczenia epistemologiczno-językowe
§ 4.4.1. Ograniczenia związane z filozofią pierwszą
§ 4.4.2. Uwagi krytyczne o ujmowaniu epistemologii jako filozofii pierwszej
§ 4.4.3. Niekonieczność pytania o pierwszeństwo
§ 4.4.4. Nie ma bezzałożeniowych ujęć filozoficznych
§ 5. Uwagi podsumowujące
Rozdział II
BADANIE "KULTURY" ORAZ JEJ WYTWORÓW W FILOZOFII INGARDENA
§ 6. Metoda badania "kultury"
§ 6.1. "Kultura" jako byt intencjonalny
§ 6.2. Człowiek twórcą "kultury"
§ 6.3. "Kultura" a wartości
§ 6.4. Ograniczenia antropologiczne i aksjologiczne filozofii Ingardena
§ 7. Uwagi podsumowujące
Rozdział III
MODYFIKACJA METODY BADAŃ ONTOLOGICZNYCH INGARDENA
§ 8. Propozycja modyfikacji metody badań ontologicznych Ingardena
§ 8.1. Modyfikacja założeń wstępnych z perspektywy filozofii realistycznej
§ 8.1.1. Sposób egzystencji zawartości idei(m)
§ 8.1.2. Modyfikacje dotyczące istnienia i istoty
§ 8.2. Modyfikacje wynikające ze zmiany założeń wstępnych
§ 8.2.1. Czemu przysługuje relacja lub co ma relację
§ 8.2.2. Synergia bytów
§ 8.2.3. Byty materialne
§ 8.2.4. Relacja a przedmioty
§ 8.2.4.1. Relacja w bycie intencjonalnym
§ 8.2.5. Byty relacyjne
§ 8.2.6. Czym jest materia?
§ 8.2.7. Materia a relacja
§ 8.2.8. Ontologia a metafizyka
§ 8.2.8.1. Metafizyka interioryzacyjna jako jedna z podstaw ontologii
§ 8.2.8.2. Ontologia jako podstawa metafizyki eksterioryzacyjnej
§ 8.2.9. Epistemologiczne źródła ontologii
§ 8.2.9.1. Poznanie - istnienie - poznanie możliwości istnienia, czyli regressus ad infinitum
§ 8.2.9.2. Prymat poznania refleksyjnego nad ontologią czy prymat ontologii nad poznaniem refleksyjnym
§ 8.2.10. Epistemologiczne konsekwencje ontologii
§ 8.2.10.1. Mocna i słaba wersja hipotezy Sapira-Whorfa
§ 8.2.10.2. Pułapki języka
§ 8.2.11. Podstawy antropologii filozoficznej
§ 8.2.11.1. Badanie "kultury" w kontekście błędu antropologicznego
§ 8.2.12. Problematyka "kultury" w kontekście przedstawionych modyfikacji z uwzględnieniem kontekstu wyników współczesnych badań o "kulturze"
§ 9. Uwagi podsumowujące
Rozdział IV
REINTERPRETACJA I ROZWINIĘCIE INGARDENOWSKIEJ ONTOLOGII W KONTEKŚCIE BADANIA "KULTURY"
ZAKOŃCZENIE
Bibliografia
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys
Manufacturer details
ATENEUM M KOGUT
ul. Półłanki 12C
30-740 Kraków
Poland
730260740
[email protected]
Responsible person
ATENEUM
ul. Półłanki 12C
30-740 Kraków
Poland
730260740
[email protected]