
Rozwój dziecka i teoria poliwagalna
Zastosowanie teorii poliwagalnej w praktyce klinicznej
Poczucie bezpieczeństwa to jeden z fundamentów prawidłowego rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka już od pierwszych godzin życia. Neonatolożka Marilyn R. Sanders oraz psychiatra dziecięcy George S. Thompson wyjaśniają, jak stosować teorię poliwagalną w praktyce klinicznej. Opisują wpływ traumy i braku zdrowych relacji na kształtowanie się stylu przywiązania oraz sposoby minimalizowania negatywnych skutków emocjonalnej separacji. Szczególną rolę we wzmacnianiu poczucia zaufania i budowaniu więzi rodzic-dziecko odgrywa personel medyczny. Dzięki wiedzy o koregulacji i neurocepcji może on tworzyć wspierające środowisko, które przełoży się na dobrostan małych pacjentów i ich opiekunów.
Rozwój dziecka i teoria poliwagalna łączy wiedzę z różnych dziedzin, takich jak medycyna, psychologia i pedagogika. Zawiera praktyczne wskazówki, konkretne strategie i przykłady zastosowań teorii poliwagalnej w pracy zespołów specjalistów.
W książce Rozwój dziecka i teoria poliwagalna Marilyn Sanders i George Thompson, wykorzystując punkt widzenia teorii poliwagalnej, przyglądają się zakłóceniom więzi doświadczanym przez dzieci i rodziny od poczęcia do okresu dojrzewania oraz wpływowi tych traumatycznych chwil na ich życie. Czerpiąc z zasobów mądrości płynącej z wieloletniej praktyki medycznej i psychoterapeutycznej, pokazują - na przykładzie konkretnych przypadków - jak w interakcje kliniczne wbudowywać podstawowe składniki bezpieczeństwa i więzi. Ta świetnie przedstawiona analiza nauki o bezpieczeństwie to doskonały przewodnik podpowiadający, jak aktywować wpisane w naszą biologię szlaki błędne i tworzyć więzi społeczne będące podstawą naszego dobrostanu.
Deb Dana, LCSW, autorka książek Teoria poliwagalna w psychoterapii(WUJ, 2020) i Teoria poliwagalna w praktyce. Zestaw 50 ćwiczeń (WUJ, 2021)
Marilyn R. Sanders, MD, jest pediatrką i neonatolożką w Connecticut Children's Medical Center w Hartford i profesor pediatrii na University of Connecticut School of Medicine. Wdraża zasady teorii poliwagalnej w intensywnej opiece nad niemowlętami w stanie krytycznym oraz ich rodzinami. Prowadzi również obserwacje rozwoju niemowląt hospitalizowanych na oddziale intensywnej terapii. Zasiada w radzie doradczej Instytutu Poliwagalnego i prowadzi wykłady dla pracowników ochrony zdrowia, opieki psychiatrycznej oraz innych specjalistów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.
George S. Thompson, MD, jest psychiatrą pomagającym rodzinom i organizacjom opieki zdrowotnej w budowaniu bezpiecznych emocjonalnie, odznaczających się duchem ciekawości i opartych na współpracy kultur przekształcających traumę w mądrość. Zasiada w radzie doradczej Instytutu Poliwagalnego oraz w zarządzie Dyadic Developmental Psychotherapy Institute. Dzieli się ze wszystkimi swoim przekonaniem, że zaufanie pojawia się, gdy okazujemy zrozumienie dla doświadczenia innej osoby. Mieszka z rodziną w Lawrence w stanie Kansas i wraz ze swoim zespołem pracuje nad modelowym programem pomocy psychiatrycznej dla młodzieży - Thompson Centers for Heroic Change.
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys