Stymulowanie innowacyjności pracowników

The Symbol : 9788361872641
The Availability Of : 6 opak
32.16
30.55 price with code : EDUKAMP
opak
Orders by phone: 501-031-535 Leave your phone
Shipping within : Right away
Shipping price :
The Lack Of
EAN :
9788361872641
W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji. Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny. Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów ? także w procesach gospodarczych ? są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych. Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części: 1. Innowacje ? rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia.2. Kreatywny pracownik ? jego cechy i możliwości pozyskiwania.3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością.4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy. Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań:?W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego??Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników??Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym??Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy? Adresaci publikacji Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.:?osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów)?osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie)?studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania?pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
Parameters :
Wydawnictwo:
Marina
Autor:
Pietroń-Pyszczek Agata, Piwowar-Sulej Katarzyna
Rok wydania:
2013
Oprawa:
broszurowa
Stron:
136
Format:
16,5x24 cm
There is currently no comments or ratings for this product.
Ask a question
The Signature Of The :
Email :
Ask a question :