
fragment wstępu:
W Polsce w sieć dróg publicznych i sieć linii kolejowych wbudowanych jest prawie 50 tysięcy obiektów mostowych.
Oczekiwana długość okresu eksploatacji tych obiektów szacowana jest na 100-150 lat. Aby osiągnąć taką trwałość, nowe obiekty muszą być budowane przy wykorzystaniu aktualnego stanu nauki i technologii, a istniejące utrzymywane przy zastosowaniu nowoczesnych systemów diagnostycznych i naprawczych.
W naszym kraju występuje wiele zaniedbań w obszarze zarządzania infrastrukturą komunikacyjną. Nowe obiekty budowane są w oparciu o przestarzałe przepisy techniczne, jak np. "Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie". Środowisko inżynierów mostowych od lat zwraca uwagę na ewidentne wady tego dokumentu, ale kadra zarządzająca drogownictwem nie dostrzega tego problemu.
Podobna sytuacja występuje w obszarze normalizacji. Istnieje tu pilna potrzeba uporządkowania tej sfery, gdy za kilka lat będziemy wydawać wielkie pieniądze na ekspertyzy w celu określenia nośności wybudowanych właśnie mostów.
W latach 90-tych ubiegłego wieku zaprojektowane zostały w Polsce nowoczesne systemy wspomagające utrzymanie mostów drogowych (SGM) i kolejowych (SMOK). Dwadzieścia lat temu były to jedne z najnowocześniejszych systemów na świecie. Dziś, gdy Świat poszedł do przodu, my zostaliśmy z niedokończonymi projektami sprzed 20 lat.
Jest więc wiele do zrobienia w sferze przepisów technicznych dotyczących budowy i utrzymania obiektów mostowych.
Temat tegorocznych Wrocławskich Dni Mostowych "Trwałość obiektów mostowych" wybrano biorąc pod uwagę propozycję GDDKiA, co świadczy, że w tej ważnej instytucji dostrzegana jest waga wymienionych wyżej problemów.
Celem seminarium jest przedstawienie różnych obszarów naukowych i technicznych związanych z zapewnieniem trwałości mostów. Seminarium w zamierzeniu organizatorów powinno stanowić formę wymiany poglądów dotyczących zagadnień technicznych, organizacyjnych i prawnych związanych z budową i utrzymaniem infrastruktury drogowej w Polsce.(...)
Safety Information
For use under direct adult supervision, Need to use protective measures. Do not use in traffic, Not suitable for children under the specified age. For use under adult supervision, This toy does not offer protection, Includes a toy. Adult supervision recommended
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive for this type of device.
CE Declaration of Conformity | Complies with EN-71 - Safety of toys
For children over 3 years of age
It has the CE mark confirming compliance with the requirements of the European Union directive - Compliant with the EN-71 standard - Safety of toys
Manufacturer details
ATENEUM M. KOGUT
ul. Półłanki 12C
30-740 Kraków
Poland
730260740
[email protected]