Kod rabatowy "EDUKAMP" - obniży wartość koszyka o 5% Darmowa wysyłka od 99zł Naklejka z imieniem dziecka i prawo jazdy gratis

Polski model władzy wykonawczej na tle porównawczy

Symbol: 9788380124127
Dostępność: 28 szt.
22.05
20.95 cena z kodem: EDUKAMP
szt.
Zamówienia telefoniczne: 501-031-535 Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu: 24-48 h od zakupu
Cena przesyłki:
8.49
  • Odbiór osobisty Kraków ul. Ofiar Dąbia 4 0
  • Odbiór osobisty Kraków ul. Ofiar Dąbia 4 0
  • Orlen paczka 8.49
  • Paczkomaty 24/7 9.99
  • Kurier DPD 12.9
  • Paczkomaty 24/7 (POBRANIE) 14.99
  • Kurier DPD (POBRANIE) 14.99
  • Kurier DHL 18
  • Kurier DHL (POBRANIE) 21
EAN:
9788380124127

Prezentowany tom stanowi pokłosie referatów wygłoszonych na VI Ogólnopolskim Zjeździe Kół Naukowych Prawa Konstytucyjnego 12-13 grudnia 2013 roku. Autorzy tekstów reprezentują różne ośrodki naukowe, m.in. Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Warszawski czy Uniwersytet Gdański. Rozważania zawarte w zbiorze koncentrują się na zagadnieniach dotyczących optymalnego kształtu egzekutywy. Artykuł pierwszego autora, Jana Sobiecha, dotyczy konstytucyjnej pozycji prezydenta w polskim i węgierskim modelu egzekutywy. Najważniejszymi aspektami konstytucyjnych regulacji pozycji głów państwa w Rzeczypospolitej i na Węgrzech są procedury wyboru prezydentów, ich kompetencje związane ze stanowieniem prawa, wpływ na funkcjonowanie organów władzy ustawodawczej, uprawnienia w obliczu stanów nadzwyczajnych oraz pewne szczególne prezydenckie prerogatywy charakterystyczne dla tych konstytucjonalizmów. Kolejne teksty autorstwa Pawła Króliczka oraz Agaty Pyrzyńskiej dotyczą procedur kreacyjnych w Polsce na tle powszechnym oraz w państwach Beneluksu. W przeważającej większości konstytucjonalizmów uprawnienia głowy państwa w zakresie kreacji rządu są istotnie ograniczone, przeciwna sytuacja występuje w systemie prezydenckim, choć i wtedy realna siła prezydenta uzależniona jest od politycznej proweniencji większości parlamentarnej. De facto to polityczne wpływy osoby piastującej najwyższy urząd w państwie decydują o znaczeniu jej woli na kształt przyszłej Rady Ministrów. Świadczy o tym także praktyka ustrojowa państw Beneluksu. Robert Trzaskowski w swoim tekście dokonał analizy ewolucji pozycji premiera w brytyjskim konstytucjonalizmie. Urząd ten wywodzi się z prawa zwyczajowego, do 1905 r. prawodawstwo krajowe milczało na temat zakresu kompetencji pierwszego ministra. Nadal większość uprawnień pierwszego ministra wywodzi się z norm konstytucyjnego prawa zwyczajowego. Od II połowy XX wieku lokator budynku przy Downing Street 10 nie jest już pierwszym pośród równych w rządzie Jej Królewskiej Mości. Jego przewodnictwo polityczne zmieniło się w dominację, ograniczaną przez Izbę Gmin, której poparciem musi się legitymować. Kolejny tekst, autorstwa Piotra Maciaszka z Uniwersytetu Gdańskiego poruszył inspirującą kwestię, którą jest niewątpliwie wpływ partii politycznych na sprawowanie władzy wykonawczej w Polsce i Francji. Zdaniem autora, to partie polityczne stają się jednym z głównych kreatorów zwyczajów konstytucyjnych, tak ważnych w praktyce ustrojowej każdego państwa. Tak istotna rola partii politycznych w analizowanych systemach rządów prowadzi do zaniku tradycyjnego podziału między legislatywą i władzą wykonawczą. Cechami tego stanu rzeczy jest skupienie władzy politycznej wokół partyjnego przywódcy, kontrolującemu i ugrupowanie polityczne i rząd. Autor formułuje oryginalną tezę, że sposobem na uniknięcie takiej patologicznej, w Jego ocenie, sytuacji byłoby wprowadzenie skutecznej zasady incompatibilitas, która doprowadziłaby do odpolitycznienia egzekutywy. Referat Marka Suski traktujący komisji wspólnej rządu i instytucji lub środowisk społecznych jest próbą definicji tej instytucji. Autor przywołuje definicję, według której organy te charakteryzują się pięcioma podstawowymi cechami: kolegialnością, stałym i wyłącznie doradczym charakterem, składem o rządowo-społecznej proweniencji i równością wszystkich członków.

Parametry:
Wydawnictwo:
Uniwersytet Śląski
Autor:
Anna Łabno
Rok wydania:
2015
Oprawa:
broszurowa
Stron:
124

Informacje dotyczące bezpieczeństwa

Do użytku pod bezpośrednim nadzorem osoby dorosłej, Konieczność stosowania środków ochronnych. Nie używać w ruchu ulicznym, Nie nadaje się dla dzieci poniżej określonego wieku. Do używania pod nadzorem osoby dorosłej, Ta zabawka nie zapewnia ochrony, Zawiera zabawkę. Zalecany nadzór osoby dorosłej

Posiada znak CE potwierdzający spełnienie wymagań dyrektywy Unii Europejskiej dla tego typu urządzeń.

 

Deklaracja zgodności CE | Zgodne z normą EN-71 - Bezpieczeństwo zabawek

 

Dla dzieci powyżej 3-go roku życia

 

Posiada znak CE potwierdzający spełnienie wymagań dyrektywy Unii Europejskiej - Zgodne z normą EN-71 - Bezpieczeństwo zabawek

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Zadaj pytanie
Podpis:
E-mail:
Zadaj pytanie: